Myslíte, že krásné železniční tratě jsou pouze v zahraničí, například ve Švýcarsku? Kdepak, nádherné scenérie můžete vidět i u nás, stačí vědět, na kterou z místních tratí se vydat.
Pražský semmering
Červený motoráček vás sveze ze stanice Praha-Hlavní nádraží až do stanice Praha-Zličín. Vystoupit však můžete i na Smíchově nebo v Radlicích či Jinonicích. Byla by to ale škoda. Tak nádherný výhled na Prokopské údolí, mosty a viadukty se vám jen tak někde nenaskytne. POZOR: Motoráček jezdí jen v sobotu, neděli a o svátcích, ale zato celoročně.
Posázavský pacifik
Krajinou Posázaví vás proveze některý z vlaků, který vypravuje soukromá železniční společnost. Nejčastěji se jedná o motoráček M 262.045, přezdívaný Kredenc nebo Ponorka, ale můžete si objednat i jiný typ historických vozů. Je-li v létě dostatek vody, vyjíždí i parní vlak, který je pravidelně vypravován na pouť do Kácova. Vlaky jsou příležitostné, ale dají se u dopravce i objednat pro soukromé účely.
Krušnohorský semmering
Krajina Krušnohorska je dnes mnohem malebnější a hezčí, než bývala ještě před několika lety. A nespornou předností tohoto zážitku bude, že se projedete po nejvýše položené železnici u nás, neboť dosahuje až 915 m n. m. Svezete se buď starší lokomotivou 742 (Bobo), motoráčkem 810 (s přezdívkou autobus kvůli své konstrukci), nebo i nejmodernějšími vozy Regionova či RegioShark.
Švestková dráha
V Českém středohoří najdete další z překrásných železničních tratí s poetickým názvem Švestková dráha. Dráha svou historií sahá až do roku 1898 a přezdívku švestková získala podle švestkových alejí, které se kolem ní táhly po celé její délce. Trať spojuje severočeská města Lovosice a Most a motoráčky jsou v provozu většinou o sobotách, nedělích a svátcích.
Dobrý den,
další krásná trať je z Karlových Varů – dolního nádraží do Mariánských lázní přes Bečov nad Teplou. hned v Karlových Varech je těsně před zastávkou Kalovy Vary – Doubí krásný a opravený viadukt, podobný tomu na trati do Perninku, dále je v Bečově nádherný výhled na Bečovský hrad a další krásné výhledy při průjezdu soutěskami říčky Teplé a dalšími údolími na trati přes pohoří Slavkovský les. Stav většiny nádraží na trase je ale bohužel zoufalý….
Třeba ještě Kryštofovo údolí NOVINA v Liberci.
Trať je plně funkční směr Liberec-Česká Lípa.
Pěkný,znám taky krásnou cestu vlakem z Tanvaldu na Smržovku.Projíždíte tunel jeden za druhým,myslím že jsou tři a pak po viaduktu na Smržovku.Scénu jako z filmu Slunce,seno z vlaku:všichni na jednu stranu abychom se nepřevrátili pamatuji na vlastní kůži,to ještě jezdili vlaky s dřevěnými sedadly.Určitě to stojí za to vyzkoušet.Na Liberecku je všude krásně.
Zkuste se taky svézt z Tábora do Pelhřimova. Od stanice Smyslov budete mít na co koukat. Tri velke viadukkty. Mezi stanici Porin a Dolním Horicemi je řada selskych lomečků a jeden poradny. Jeste jsem zazil v provozu posledni kousek drazky Chynov – Kladrubska Hora. Obvykle doporuceni pro navstevu Chynovske jeskyně je vystoupit v Chynove. Zkuste to z Porina pres Kladrubskou Hora. Do Horic nechoďte, je to socialistická strediskova obec.
Jděte rovnou podle azimutu. Nebude to jednoduché, ale stojí to za to,
.
Nejvýše položenou stanicí v ČR je Kubova Huť (995 m.n.m.) na Šumavě, takže asi i tamní železnice bude výš než 915 m.n.m. v Krušných Horách.
Krásné železniční tratě se obnovují a hýčkají všude ve světě ale přijeďte se podívat do Děčína,kde je jednokolejná železnice (Kozí dráha)vedená krásným údolím kolem Jílovského potoka, kterou se snaží vedení města již několik let nechat chátrat a zničit nepřizpůsobivými občany.